سعید معروف: مراقب باشیم آسیب دیدگی‌ها زیاد نشود

سعید معروف: مراقب باشیم آسیب دیدگی‌ها زیاد نشود

سعید معروف: لیگ بالا و پایین زیادی دارد. در مقاطعی برخی تیم‌ها خوب نتیجه می‌گیرند. گاهی هم بعضی تیم‌ها نمی‌توانند امتیازهای لازم را بدست آورند. نمی‌توان از حالا به نتیجه کار فکر کرد. سال قبل تیم‌هایی بودند که تا هفته‌های پایانی صدرنشین بودند اما در هفته‌های آخر همه چیز تغییر کرد. باید تمرکز خود را روی بازی‌های بهتر بگذاریم.

 

 پاسور تیم والیبال متین ورامین با اشاره به افزایش مصدومیت‌ها به ویژه در تیم متین ورامین گفت: بازی‌های لیگ برتر والیبال یکشنبه و چهارشنبه هر هفته برگزار می‌شود. ما بازیکنان ملی پوش زیادی داشتیم. طبیعی است که فشار زیاد کار موجب می‌شود که کیفیت کار پایین بیاید. این فشار روی همه تیم هاست. همه تیم‌ها در مقطعی از لیگ مصدوم و نوسان داشتند. ما سه یا چهار بازی با 12 نفر کامل بازی کردیم.

 

معروف با اشاره به نوسان تیم‌های مختلف در لیگ برتر گفت: تیم‌هایی که در لیگ ایران با تیم‌های شهرستانی بازی می‌کنند، کار خیلی دشواری دارند. این مضوعی نیست که فقط به امسال مربوط باشد. در بندرعباس و زاهدان و ارومیه و مشهد هیچ تیمی حاشیه امنیت ندارد. بازیکنان ملی پوش و با تجربه در تیم‌های مختلف جمع شده‌اند. هیچ تیمی حاشیه امنیت ندارد. جو تماشاگران تیم‌ها را تحت تاثیر می‌گذارد. همه تیم‌ها ممکن است تا پایان فصل امتیازهای زیادی از دست دهند. همین موضوع جذابیت بازی‌ها را زیاد می‌کند.

 

کاپیتان تیم ملی خاطرنشان کرد: شخصا با هفته‌ای دو بازی در لیگ والیبال مخالف نیستم. حتی در فوتبال هم همه بازی‌ها در شنبه و سه‌شنبه برگزار می‌شود. در همه رشته‌ها و در جهان هفته‌ای دو بازی طبیعی است. آن چه در ایران طبیعی نیست بحث حرفه‌ای‌گری باشگاه‌ها و بازیکنان است. امکاناتی که ما داریم با توجه به تمریناتی که وجود دارد، با شرایط جهانی متفاوت است. شرایطی که از نظر سخت‌افزاری باید وجود داشته باشد تا بازیکنان ریکاوری کنند، وجود ندارد. بازیکنان ایران باید خودشات حواسشان به خودشان باشد. باید مراقب باشیم تا آسیب دیدگی‌ها زیاد نشود. باید طوری برنامه‌ریزی کنیم تا در زمان های مناسب بازیکنان استراحت کنند.

 

وی در پاسخ به پرسشی درباره دلایل کاهش حاشیه‌ها در لیگ برتر والیبال گفت: فکر می‌کنم حاشیه‌ها بیشتر به شرایط باشگاه‌ها برگردد. ما همه چیز را نمی‌توانیم از بازیکنان انتظار داشته باشیم. ورزشگاه‌های ما باید آمادگی لازم را برای میزبانی در مسابقات مختلف داشته باشند. مهمترین بحثی که سال قبل همه را اذیت کرد، محدودیت حضور چهار تیم در پلی آف بود. همین موضوع موجب بالا رفتن استرس و فشار روی بازیکنان بود. جو سالن‌ها هم طوری نبود که بازیکنان بتوانند شرایط آرامی را سپری کنند. فکر می‌کنم اینکه هشت تم به پلی آف می‌روند خیلی در کاهش حاشیه‌ءها موثر است. تیم‌ها شانس مجدد دارند تا به مرحله نهایی بروند. استرس بازیکنان و باشگاه‌ها متعادل است. کمیته انضباطی و کنترل تماشاگران خوب است. شنیدم که برای هواداران ارومیه و ورامین تشویق نامه فرستادند. چنین فرهنگ سازی‌هایی خوب است. نمی‌توان انتظار داشت همه چیز یک شبه درست شود. اما باید شرایط را کنترل کنیم تا فضا به تدریج بهتر شود.

 

معروف در پایان گفت: صحبت خاصی نیست. امیدوارم که بتوانیم در دور برگشت هم شاهد بازی‌های خوبی از تیم‌های مختلف لیگ برتری باشیم. در نهایت گلچینی از بازیکنان خوب به اردوی تیم ملی بروند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده : غزل | شنبه 14 دی 1392 - 10:27 |